آموزش تعمیرات دوره های فنی و مهارتی

در شرایط حاضر دوره های فنی و مهارتی همانند دوره آموزش تعمیرات موبایل ، پکیج، کولر گازی و.... تقاضای زیادی دارد و هرساله هزاران نفر با گذراندن این دوره های فنی و مهارتی وارد بازار کار می شوند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

PLC چگونه کار می کند؟

PLC اطلاعات را از حسگرهای متصل یا دستگاه های ورودی دریافت می کند ، داده ها را پردازش می کند و بر اساس پارامترهای از پیش برنامه ریزی شده ، خروجی ها را تحریک می کند.
بسته به ورودی ها و خروجی ها ، یک PLC می تواند داده های زمان اجرا مانند بهره وری ماشین یا دمای کار را کنترل و ضبط کند ، فرایندها را بطور خودکار شروع و متوقف کند ، در صورت عدم عملکرد دستگاه ماشین آلارم ایجاد کند و موارد دیگر. کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی یک راه حل کنترل انعطاف پذیر و قوی هستند ، تقریباً برای هر کاربردی سازگار هستند.

• I / O - CPU PLC داده های برنامه را ذخیره و پردازش می کند ، اما ماژول های ورودی و خروجی PLC را به بقیه دستگاه متصل می کنند. این ماژول های ورودی و خروجی اطلاعاتی را به پردازنده ارائه می دهند و نتایج خاصی را تحریک می کنند. I / O می تواند آنالوگ یا دیجیتال باشد. دستگاه های ورودی ممکن است شامل سنسورها ، سوئیچ ها و کنتورها باشند ، در حالی که خروجی ها ممکن است شامل رله ها ، چراغ ها ، سوپاپ ها و درایوها باشند. کاربران می توانند I / O PLC را مخلوط و مطابقت دهند تا پیکربندی مناسب برنامه خود را بدست آورند.
• ارتباطات - علاوه بر دستگاه های ورودی و خروجی ، یک PLC ممکن است نیاز به اتصال با انواع دیگر سیستم ها نیز داشته باشد. به عنوان مثال ، کاربران ممکن است بخواهند داده های برنامه ثبت شده توسط PLC را به سیستم کنترل نظارت و اکتساب داده (SCADA) ، که چندین دستگاه متصل را کنترل می کند ، صادر کنند. PLC ها برای اطمینان از برقراری ارتباط PLC با این سیستم های دیگر ، طیف وسیعی از درگاه ها و پروتکل های ارتباطی را ارائه می دهند.
• HMI - به منظور تعامل با PLC در زمان واقعی ، کاربران به یک رابط HMI یا Human Machine نیاز دارند. این رابط های اپراتور می توانند نمایشگرهای ساده ای باشند ، با خواندن متن و صفحه کلید ، یا صفحه های لمسی بزرگ بیشتر شبیه به لوازم الکترونیکی مصرفی ، اما به هر ترتیب ، کاربران را قادر می سازند اطلاعات را به صورت لحظه ای بررسی و وارد PLC کنند.آموزشگاهplc
 

ویژگی های پیشرفته PLC

در دنیای امروز اینترنت صنعتی اشیا ((iIoT) و کنترلرهای قابل برنامه ریزی Industry 4.0 برای برقراری ارتباط داده ها از طریق مرورگر وب ، اتصال به پایگاه های داده از طریق SQL و حتی داده های ابر از طریق MQTT فراخوانده می شوند.
PLC همه در یک

یک PLC All-in-One کنترلر را با صفحه HMI ادغام می کند و یک راه حل اتوماسیون جمع و جور و با کاربرد آسان ایجاد می کند. کاربران دیگر نیازی به برقراری ارتباط PLC برای ارتباطات پنل ندارند و می توانند هم از Ladder Logic و هم از طراحی HMI در یک محیط نرم افزاری برنامه ریزی کنند. رویکرد همه در یک باعث صرفه جویی در وقت می شود ، سیم کشی را کاهش می دهد و هزینه خرید چندین دستگاه را کاهش می دهد.

PLC چگونه برنامه ریزی شده است

یک برنامه PLC معمولاً روی رایانه نوشته می شود و سپس در کنترلر بارگیری می شود
بیشتر نرم افزارهای برنامه نویسی PLC برنامه نویسی را به صورت Ladder Logic یا "C" ارائه می دهند. Ladder Logic زبان برنامه نویسی سنتی است. این نمودارهای مدار را با "پله های" منطقی خوانده شده از چپ به راست تقلید می کند. هر پله نشان دهنده یک عمل خاص است که توسط PLC کنترل می شود ، شروع با ورودی یا مجموعه ای از ورودی ها (مخاطبین) که منجر به خروجی (سیم پیچ) می شود. به دلیل ماهیت بصری ، اجرای Ladder Logic از بسیاری از زبانهای برنامه نویسی آسان تر است.
برنامه نویسی "C" نوآوری جدیدتری است.
برخی از تولیدکنندگان PLC نرم افزار برنامه نویسی کنترل را تهیه می کنند.

Unitronics در ساخت و طراحی کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی با پانل های HMI یکپارچه و ورودی و خروجی داخلی پیشگام است. آنها اولین PLC All-in-One را در بازار راه اندازی کردند و به پیشرفت فن آوری مبتنی بر بازخورد بازار و پیشرفت صنعت ادامه دادند.

Unitronics اکنون چندین خط تولید ناهموار PLC را برای پشتیبانی از طیف گسترده ای از نیازهای سیستم ارائه می دهد. این کنترل کننده های تغییر دهنده بازی با طراحی فشرده ، با از بین بردن کارهای طولانی مدت مانند سیم کشی PLC-Panel و تنظیمات ارتباطی ، پس انداز فوری ایجاد می کنند. Unitronics از مفهوم All-in-One با نرم افزار انقلابی پشتیبانی می کند که امکان کنترل نردبان ، طراحی HMI و تمام پیکربندی های سخت افزاری و ارتباطی را در یک نرم افزار ساده و ساده فراهم می کند.

  • ۰۰/۰۱/۲۹
  • امیر مشهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی